7 מיתוסים של דיאטה שכדאי לך לדעת!

שלום לך!

היום אני רוצה לשתף אותך בכמה נקודות קריטיות שצריכים לדעת אם את רוצה להוריד כמה קילוגרמים, מיותרים, להיות מסוגלת להיצמד לדיאטה, וכן למנוע עלייה במשקל לאחר סיום תהליך הרזיה זה או אחר.

את המיתוסים למטה בנושא של תזונה ודיאטה לקחתי מהמאמר המעולה מאת איילת נדיב דיאטנית – קלינית שמנהלת מחלקת הדיאטה ברשת סטודיו C. הנה הכתובת של המאמר המלא.

אני מצאתי את כולם מאוד נכונים ומאוד נפוצים לכן החלטתי שחשוב שגם את תקראי עליהם ותעשי את השיקולים שלך לגביהם. אני בטוחה שזה יפקח כמה עיניים!


מיתוס 1: אפשר לדלג על ארוחת הבוקר כדי לחסוך קלוריות

לא נכון. ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. כיוון שגוף האדם מתעורר ממצב של צום, יש צורך באנרגיה מיידית למען המשך תפקוד תקין. אנשים שלא אוכלים בבוקר נוטים לאכול יתר על המידה בארוחת הצהריים.

מיתוס 2: יש להפריד בין פחמימות וחלבונים בארוחה

לא נכון. כל אב מזון מפורק ומתעכל באזורים שונים של מערכת העיכול. המזונות בטבע מופיעים כתערובת של אבות מזון. כך, למשל, החלב עבור כולנו הוא חלבון, אך יש בו כמות לא מבוטלת של פחמימות ושומנים. כך שלמעשה לא ניתן להפריד בין אבות מזון. בנוסף, לא נעשה אף מחקר מדעי שהוכיח את אמיתותה של דעה זו.

מיתוס 3: אסור לשתות בסמוך לארוחה כי זה מדלל את מיצי העיכול.

לא נכון. המיתוס נשען על הרעיון ששתיה בסמוך לארוחה גורמת למיהול של מיצי העיכול ולכן מקטינה את אפקטיביות העיכול. לטענה זו אין שחר מכיוון שמערכת העיכול מפרישה כמויות גדולות פי כמה מהנחוץ לעיכול עצמו. לכן גם אם מתרחש מיהול כזה הוא לא פוגע באיכות פעולת מערכת העיכול.

מיתוס 4: מיץ טבעי ניתן לשתות באופן חופשי וללא הגבלה

לא נכון. כוס מיץ טבעי יכולה להכיל כמות קלורית של שלוש מנות פרי. תמיד עדיף לשתות מים. ומים ניתן גם לשתות ללא כל הגבלה ובלי חשבון.

מיתוס 5: הדבר הראשון שנמנע ממנו בדיאטה הוא לחם

לא נכון. מבחינה קלורית, בפרוסת לחם רגיל יש כ-70 קלוריות ואילו באומצה אחת יש כ-400 קלוריות (בערך שש פרוסות לחם). מה שמשמין בלחם הוא הממרח. הלחם חשוב לגופנו כמקור מצוין לפחמימות מורכבות. כמו כל מזון אחר, יש לשים לב לכמות כללית סבירה וכן מומלץ לצרוך לחם מדגנים מלאים.

מיתוס 6: אכילת ביצים תגרום לעליה בכולסטרול

לא נכון. מחקרים מראים כי אכילה של ביצה אחת ביום לא גורמת לעליה ברמת הכולסטרול, כמו כן חשוב לדעת כי הביצה היא מקור מעולה למרכיבי מזון חיוניים. המיתוס הזה נגרם בגלל שחלמון הביצה הוא בין המזונות העשירים ביותר בכולסטרול.

מיתוס 7: אם המוצר הוא טבעי הוא אוטומטית בריא

לא בהכרח נכון. גם סוכר וקפה הם טבעיים אך לא ממש נחשבים מזונות של בריאות.


 

אני מזמינה אותך להיפטר מ 8 עד 15 ק"ג של שומן מיותר בגוף שלך,
מה שישפר ברמות את המצב הבריאותי הכללי שלך!
ואז תמשיכי לשמור על המשקל ועל הבריאות בעזרת תזונה מאוזנת חכמה.

תזמיני את ערכת הדיאטה של דר' סימאונס המקורית עם חבילת התמיכה שלנו
דרך האתר כאן  או במוקד ההזמנות: 072-2411509

 

בברכת בריאות ויופי,
ענת שטרן, יועצת ראשית
Facebook.com/DietatSimeons

 

פורסם בקטגוריה גוף בריא, מאמרים, שמירה על המשקל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.