תשוקות למתוק ומזונות אחרים – מה זה אומר עליך?

שלום לך!

בתקופה הזאת דרכי עוברות מאות של נשים שמשיגות את התוצאות הנשגבות שלהן – משקל נמוך עם גוף יפה, יכולת ללבוש את הבגדים האהובים, לקנות כל בגד שתרצי בחנות ולאהוב שוב את העצמן. הבעיה של ירידה במשקל כבר מזמן פתורה אצלנו, אבל הנושא של שמירה על המשקל באופן שפוי ופשוט ממשיכה להטריד נשים רבות.

זאת הסיבה שאני ממשיכה לעזור ללקוחות שלי ואנשים שמתעניינים בהחזרת השליטה על המשקל ליידיהם על ידי הקניית ידע מועיל ואפקטיבי בנושאים אילו.

בין כל השאר, אני הרבה חוקרת את התשוקות השונות שאנחנו מרגישים כלפי מתוקים, פחמימות, מלוחים ולמזונות אחרים. כיוון שאני מאמינה שכאשר לגוף יש את כל מה שהוא צריך ובכמויות הנכונות, הוא משדר זאת למוח ואנחנו מרגישים מרוצים, מאוזנים וללא תשוקות בלתי נשלטות.

לכן כבר מזמן קראתי על כך וגם לאחרונה התעמקתי עוד יותר בתשובות שמספקים תזונאים לגבי אילו חוסרים בגוף מביאים לאילו תשוקות ורצונות בלתי נשלטים שלנו כלפי אוכל.

אני מזמינה אותך לקרוא שני מאמרים מרתקים שמצאתי שייתנו את התשובות בצורה טובה ויספקו לך הנחיות ברורות כדי שתוכלי גם את להכיר עוד יותר את גופך וללמוד להקשיב למה שהוא משדר לך דרך המסרים הסמויים שלו.


מה המשמעות של תשוקות למזון ספציפי?

מכירים את זה שפתאום ממש בא לכם משהו מלוח? או שאתם מרגישים שאם לא תאכלו עכשיו בשר או לחם תשתגעו? מסתבר שהתשוקה למזון מציינת יותר מרק תחושת רעב. זו הדרך של הגוף לאותת לנו על מחסור בויטמינים ומינרלים חיוניים. למדו להכיר את התשוקות שלכם ומה הן מנסות להגיד לכם באמת. לפניכם כמה מהתשוקות הנפוצות ביותר ודרכים מומלצות כיצד להפחית אותן, למען הבריאות, המשקל והתפריט המאוזן… 

בא לי שוקולד

שוקולדהאם אתם מוצאים את עצמכם באמצע היום, נוברים בארונות המטבח ומחפשים משהו מתוק? משתוקקים לקוביית שוקולד עד כדי שיגעון? צורכים יותר שוקולד בזמן שאתם ממש שמחים או ממש עצובים? הסיבה היא פשוטה, שוקולד משחרר סרוטונין, אותו נוירוטרנסמיטור מפורסם שגורם לנו להרגיש מאושרים. כך שכשאנחנו מרגישים שחסרה לנו קצת אנרגיה רגשית ופיסית, אנו מוצאים בו נחמה. מה שאתם בטח לא יודעים זה שהתשוקה לשוקולד מעידה על חוסר במגנזיום. כיוון שקקאו עשיר בין היתר במגנזיום שמעלה את רמת הסרוטונין, הגוף משתוקק לו כשהוא חש במחסור.

איך להפחית תשוקה לשוקולד: מזונות המכילים ריכוז גבוה של מגנזיום הם מזונות מלאים, דוגמת זרעים, גרעיני דלעת, שקדים, אבוקדו, לחם מחיטה מלאה.

תלחצי כאן לקריאת המאמר המלא…


ואם את יכולה גם לקרוא מאמרים באנגלית, ישנו מאמר נהדר שמסביר את הקשר בין מינרלים: חוסרים בכרומיום, וונדיום, מגנזיום ואבץ לבין תשוקה חזקה למתוק. לצערי, למצאתי מאמר טובה בנושא בעברית, וזאת הסיבה שהחלטתי לשלוח את המאמר הזה:

Sugar Cravings Are a Sign of Which Mineral Deficiency?

| By Kathryn Meininger
Sugar Cravings Are a Sign of Which Mineral Deficiency?
Craving sugar may be a sign of a mineral deficiency. Photo Credit Chris Hill/Hemera/Getty Images

If you are a frequent dieter, you may be deficient in certain trace minerals. If the minerals are involved with glucose metabolism and insulin production the deficiency may cause you to crave sugar. Deficiencies of these trace minerals, including chromium, vanadium, magnesium and zinc, are often caused by the lack of mineral-containing foods in your diet. Frequent dieting to lose weight can result in a vicious circle of going on a diet and then abandoning it because of intense sugar cravings. Talk to your physician about your need for mineral supplements to curb your sugar cravings.

תלחצי כאן לקריאת המאמר המלא באנגלית…


 

ההמלצות שלי

אני אישה פרקטית ולכן ההמלצות שלי הן מעשיות למדי:

1. תזונה מאוזנת ו/או מולטיויטמין ומולטימינרל

אם את יכולה – תבני לעצמך תפריט תזונה מאוזן שמכיל את כל הוויטמינים והמינרלים הנחוצים לגוף בצורה מאוזנת. כלומר, שכולם נוכחים במזונות שלך והגוף יכול לקחת מהמזון מה שנחוץ לו. תיעזרי בשירותי תזונאי מומסך אם את רוצה סיוע מקצועי בכך.

ואם את רוצה ללכת בדרך הקלה יותר, תוודאי שאת לוקחת מולטיויטמין ומולטימינרל טוב שמכיל את כל הויטמינים והמינרלים הנחוצים לגוף כולל כרומיום, מגנזיום, אבץ וכו' על בסיס יומי. אני ממליצה על האתר של ביו-גאיה ששם אני גם מזמינה למשפחה שלנו.

כך תהיי בטוחה שאין בגוף שלך חוסרים והוא יכיר בך בתור החבר ולא האויב שלו – זה יבטיח שתקבלי מהגוף שלך שיתוף פעולה מלא גם כלפי מאמציך לרדת במשקל וגם לעבודה שלך בשמירה על המשקל האופטימאלי.

2. תורידי את הקילוגרמים המיותרים במהירות ויעילות בעזרת דיאטת דר' סימאונס

שומן מיותר גורם למחלות, לחוסר אנרגיה, עייפות כרונית, תחושות רגשיות לא נעימות, חוסר ביטחון עצמי ועוד תופעות רבות. למה לך כל זה?! בואי גם את להצטרף לשורת הנשים שחזרו לאהוב את עצמן, ללבוש בגדים יפים, להרגיש קלילה ויפה!

תעשי 23 עד 40 יום של דיאטה מדויקת ולא מורכבת
של דר' סימאונס עם הדרכה והכלים הרבים שתקבלי ממני.
תעשי הזמנה כאן או תצרי קשר בהקדם בטלפון 072-2411509

3. תמשיכי ללמוד אודות חוקי התזונה וחילוף החומרים של הגוף שלך.

רק כך תצליחי להחזיק בהגה הרכב שנקרא "משקל הגוף שלי" וכל הרגשות והתחושות הקשורות בכך.

בברכת בריאות ויופי,
ענת שטרן, יועצת בכירה
דיאטת דר' סימאונס המקורית
DietatSimeons.co.il
Facebook.com/DietatSimeons

פורסם בקטגוריה גוף בריא, דיאטת דר' סימאונס, הרזיה מהירה, כתבות מעניינות ברשת, שמירה על המשקל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.