תפריט מדויק במהלך דיאטת דר' סימאונס המקורית

מה מותר ומה אסור לאכול בשלב 2 – דיאטת 500 הקלוריות

דיאטת דחשוב: המאמר הזה נלקט על בסיס הפרק המתאים במדריך המלא שלי אודות דיאטת דר' סימאונס שהגישה לגרסה המקוונת שלו את מקבלת עם רכישת הערכה המלאה שלנו בעוד שגם תוכלי לרכוש ספר מודפס בנפרד דרך העמוד דיאטת ד"ר סימאונס – המדריך המלא מאת ענת שטרן

במאמר הזה אני אפרט את סל המוצרים שניתן לאכול בזמן הדיאטה. הם מתחלקים לחלבונים, ירקות, פירות ופחמימות.

חלבונים

הבשרים המותרים: בשר עגל, בשר בקר, חזה עוף, לובסטרים, סרטנים, חסילונים.

דגים לבנים

כל סוג של דג שהפילה שלו לפני בישול הינו בצבע לבן – לא אפור ולא ורוד, מותר לאכילה בשלב הדיאטה. בהמשך הספר אני מביאה את הערך הקלורי של כל סוג ל- 100 גרם. אם תשימי לב, הערך המקסימלי של דגים הינו 117 קלוריות ל- 100 גרם, כך שאם אכלת דג בעל פילה לבן, אך אין לך מושג מה הוא – פשוט תסמני את הערך הגבוה ביותר.

הסוגים הבאים של דגים לבנים מותרים בהחלט לשימוש: אוקונוס, טונה במים (מותר מקופסא אבל רק במים ולא בשמן), אוקונוס נחלים, אמנון, בקלה, שיבוט, טרוטה, כידון, לשונן, סנדל.

עוד לגבי חלבונים

חשוב מאוד שכל השומן הנראה לעין יוסר לפני הבישול. במידה ואת לא יכולה להסיר את השומן לחלוטין תעברי לסוג אחר של בשר.

  • הבשר חייב להישקל בעודו נא
  • אסור לטגן או לבשל עם שמן
  • חזה עוף הכי קל לעיקול ולכן הוא מועדף על כל שאר החלבונים. אך כדי למנוע שעמום ולגרום לגיוון בתפריט, אפשר להשתמש בסוגים אחרים של חלבון מן הרשימה.
  • מותר לאכול רק חזה של תרנגולת ולא של עוף אחר.
  • מותר לאכול רק חזה של עוף ולא חלק אחר שלו.
  • במידה ומתפתחת אצלך רתיעה מבשר, ניתן להחליף אותו בביצים, אך לא יותר מפעם בשלושה ימים. חובה להוסיף חלבון משלוש ביצים על כל ביצה שלמה. ניתן לאכול את הביצים מבושלות, רכות או חיות.
  • ניתן לאכול גבינה ביתית מופחתת שומן או גבינת קוטג' כל עוד אחוז השומן הוא עד 1% ורצוי לא לאכול את הדברים הללו יותר מפעם בשלושה ימים.

לצמחונים

על מנת לקבל כמות מספקת של חלבונים מן החי יש לשתות כל יום 500 גרם של חלב נטול שומן. או שניתן להחליף את החלב בקוטג' של עד 1% שומן. אסור להשתמש בשום חלבון אחר מן הצומח!

כמו כן, מותר לאכול טופו ומוצריו. השקילה היא בדיוק כמו בבשרים: 100 גרם של טופו לפני בישול.

חשוב שתדעי: הירידה במשקל אצל צמחוניים עלולה להיות עד פי שתיים איטית יותר מאשר אצל אנשים לא צמחונים, כנראה, עקב כמות הסוכר הקיימת בחלב ובמוצריו.

כל מקור אחר לחלבונים: דגנים, קטניות ומוצרי חלב אסור בהחלט במהלך שלב דיאטת 500 קלוריות!

ירקות

הירקות הבאים מותרים לשימוש: תרד, מנגולד, סלק עלים, עשבי טיבול, סלט ירוק, עגבניות, סלרי, שמיר, בצל, צנונית אדומה, מלפפונים, כרוב לבן, קולרבי, ברוקולי, כרוב סיני,

פירות

הפירות הבאים מותרים לשימוש: תפוחים, תפוזים, אשכולית, תות שדה.

כל פרי או ירק אחר, אשר אינו נמצא ברשימה הזו, אסור לאכילה בשום כמות במהלך שלב דיאטת 500 הקלוריות!

עוד לגבי פירות

  • עדיף לאכול תפוחים ירוקים ומעט חמוצים במקום תפוחים מתוקים יותר, כמו האדומים או הצהובים.
  • שני תפוחים קטנים שהמשקל שלהם ביחד שווה לתפוח אחד גדול יש בהם יותר קלוריות מאשר באותו תפוח אחד, לכן אסור לאכול שני תפוחים זה אחר זה. כמו כן, תפוח גדול במיוחד – בהתבסס על משקל – יש לחלק לשניים ולאכול כשתי מנות פרי.
  • מנת תות שדה היא קומץ של תותים, מה שנכנס לכף יד.
  • ד"ר סימאונס חקר ובדק ומצא שאלה הם הסוגים שמשפיעים לטובה על תהליך ההרזיה. כל סוג אחר של פרי גורם לעליה במשקל! אז אם בא לך לשאול "האם מותר לשנות אשכולית בפמלית", התשובה שלי תמיד תהיה "לא". אסור לשנות את מרכיבי הדיאטה.

פחמימות

ניתן לצרוך פחמימות מסוגים מסוימים אך עד 44 קלוריות ביום בלבד! על כל חבילה של לחמים יבשים: טוסטים, קרקרים, פריכיות אורז או כוסמת, כל סוג אחר של פריכיות – רשום ערך קלורי ליחידה אחת. מותר לאכול רק אלה שערך הקלורי ליחידה לא עולה על 22 קלוריות. יש לחלק אותן לשתי מנות ביום. אסור לאכול ביחד בארוחה אחת שתי פחמימות שערך הקלורי ביחד עולה על 22 קלוריות.

מותר לאכול את מקורות הפחמימות הבאים: מקלות לחם "גריסינו" (Grissino), לחם צלוי – טוסטונים של "מלבה".

כל סוגי הלחמים היבשים בעלי ערך קלורי נמוך – עד 22 קלוריות ליחידה – מתאימים לדיאטה של ד"ר סימאונס.

ספירת קלוריות

במרכז התמיכה שלנו כמו גם במדריך המודפס אני מביאה את הטבלאות המפורטות של המוצרים המותרים לעיל כולל הערך הקלורי שלהם ל- 100 גרם ועצות קריטיות נוספות שיעזרו לך לקבוע תפריט נכון ונוח. זה מאפשר לוודא שאת לא חורגת מ- 500 הקלוריות המותרות במהלך היום במהלך שלב 2 – שלב דיאטה 500 הקלוריות.

כמו כן, כאשר את רוכשת את הערכה המלאה שלנו, את מקבלת גישה עבור היומן המקוון החכם שעוזר לך לנהל יומן אכילה יומי שבו את בוחרת מה אכלת מרשימת המוצרים המותרים, מזינה את המשקל בגרמים והיומן סופר לבד את הקלוריות עבור המוצר הזה וגם סך הכל היומי.

ניתן למצוא ערכים קלוריים באתרים שונים ולעיתים הם יהיו שונים אחד מהשני. אם שואלים אותי מה לעשות, אני עונה שהטבלאות שלנו בדוקות על ידיי ומונעות אכילת יתר במהלך הדיאטה.

כמובן, אני לא מאמינה שזאת האמת המוחלטת, אך אם פשוט תיצמדי להוראות של ספירת הקלוריות אחרי שתבחרי על איזה מקור לסמוך ותוודאי שאת לא חורגת מ- 500 קלוריות ליום, את תצליחי עם התהליך.

מה ואיך לאכול במהלך היום

להלן תוכנית אכילה לדוגמא עבור יום על דיאטת 500 הקלוריות. כמובן שאת כל המצרכים יש לבחור רק מהרשימה המותרת המפורטת למעלה.

תכנית האכילה הפשוטה ביותר למהלך היום

ארוחת בוקר תה או קפה
ארוחת צהריים ·        100 גרם חלבונים

·        סוג אחד של ירק

·        סוג אחד פרי

·        1 חתיכת לחם

ארוחת ערב אותו דבר כמו ארוחת הצהריים

 

אפשרות שנייה, בה האוכל מחולק כך שאת אוכלת כל שעה וחצי-שעתיים

לאחר שאת קמה תה או קפה
10-11 בבוקר פרי
ארוחת צהריים, 12-1 בצהריים 100 גרם חלבונים עם סוג אחד של ירק
בין ערביים, 2-3 אחרי הצהרים פחמימה עם ירקות
ארוחת ערב, 6-7 אחרי הצהרים 100 גרם חלבונים עם סוג אחד של ירקות
ארוחת ערב מאוחרת, 8-9 בערב פרי ו/או פחמימה

 

אני מקווה שאת רואה עכשיו את המבנה והשיטה של שלב הדיאטה. להזכירך – זהו שלב אחד מתוך ארבעת השלבים של תהליך ההרזיה המהיר והמדויק של דר' סימאונס. כל השלבים מתוארים בצורה מקצועית, מלאה אך פשוטה במדריך המלא שלי. הן הטבלאות המתומצתות והן היומן המקוון עוזרות לך להתקדם בצורה נכונה יום אחרי יום, בעוד שדף המעקב שאני שולחת אליך מיד לאחר הרכישה יבטיח שבכל יום את יודעת בדיוק איזה מידע דרוש לך ואיפה למצוא אותו.

אני מזמינה אותך להכיר את עקרונות השיטה והן את מרכיבי הערכה שלנו בדף הבית של האתר: http://www.dietatsimeons.co.il ובכל שאלה לפנות אלינו:

טלפון ליצירת קשר: 072-2411509 או דרך האתר – דף יצירת הקשר

בדף הבית גם תמצאי עשרות סיפורים של אנשים שעשו את התהליך יחד איתנו,
הצליחו יפה ושיתפו את הסיפור שלהם כך שאנשים כמוך יוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה!

 

פורסם בקטגוריה דיאטת סימונס תפריט. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.