אילו פירות מותר ואסור לאכול בקיץ? זה לא מה שחשבת

שלום לך! מה שלומך? איך הולך לך בקיץ החם הזה? אני תמיד שמחה לשמוע מהאנשים ולהיענות לבקשות ומענות.

והפעם קיבלתי הרבה שאלות שקשורות לאכילת פירות העונה בקיץ שלנו. הרי קיץ מתקשר עם פירות קרים ומתוקים ליד הים או בריכה, נכון? בטח, למה לא, הרי ידוע שפירות זה בריא. אבל כמה אמת יש בטענה הזאת? אז ככה, ברור שזה בריא, אך ישנו הבדל משמעותי בין רמת הבריאותיות של מאכל מסוים והאופן שהוא משפיע על צבירת משקל ושומן!

כדי להבין היטב בתחום של פירות, תזונה ודיאטות, חשוב להכיר את תפקידו של אינסולין. את מכירה אותו? בדרך כלל יודעים את המילה היטב אנשים שקשורים למחלת הסוכרת באופן זה או אחר. אבל אינסולין זהו הורמון שכל יום נמצא אצלך בדם וכדאי להכיר אותו מקרוב אם רוצים לשמור על המשקל או לרדת במשקל ביעילות ומהירות.

מהו תפקידו של אינסולין ואיך זה קשור להשמנה?

מצאתי מאמר טוב ופשוט מספיק שמסביר מהו אינסולין ומהו תפקידו בגוף:

האינסולין מוריד את רמת הסוכר בדם בשני אופנים עיקריים: מצד אחד הוא מסייע לסוכר (גלוקוז) הנמצא בדם לחדור לאיברים שמשתמשים בו כמקור אנרגיה. מנגד, הוא מעודד בנייה של מאגרי סוכר הנקראים גליקוגן שמיקומם בכבד.

מה שחשוב לדעת, ושכן גם דר' סימאונס התבסס על הנתון הזה כאשר פיתח את הדיאטה שלו, הוא שכאשר ישנו  אינסולין בדם, הגוף ישתמש בסוכר בתור מקור לאנרגיה ולא יפרק תאי שומן בשביל כך.

זה אומר שכל תפריט דיאטה שמעלה את רמת האינסולין בדם או שאינו דואג להשאיר אותה נמוכה לא תעזור לך לשרוף שומנים.

ודבר אחרון – אם יש יותר סוכר מאשר הגוף מסוגל להשתמש בו באופן מיידי את השאריות אינסולין יעודד להמיר לשומן ולשים בצד!

לכן, חשוב לאכול מזונות שאינם מעודדים הפרשת אינסולין לדם באופן חד, כלומר, שלא גורמים להרבה סוכר להגיע למערכת האיכול תוך זמן קצר. וזה מביא אותנו למושג נוסף – האינדקס הגליקמי. כדי להבין טוב יותר את המילים האלה: אינדקס הוא מדד – משהו שמצביע על משהו אחר, בעוד שהמילה גליקמי קשורה למילה גלוקוז – זהו חומר שסוכר מתפרק לתוכו מתוך המזון שאת אוכלת. בגלוקוז הגוף משתמש בתור מקור לאנרגיה אוכל בעזרת אינסולין. לסיכום – אינדקס גליקמי הינו מדד שמצביע על כמות סוכר שעלולה להיכנס למערכת האיכול כתוצאה מאכילת מזון זה או אחר.

כמובן שדי קשה למדוד במדויק את המדדים האלה וישנם כמה מדדים נלווים כדי לקרב את כל העניין לרמה מעשית ושימושית. הנה כמה מהטבלאות של אינדקס גליקמי של מזונות שונים בתוכם פירות:

1. מאמר מתוך האתר EatWell.co.il
2. מאמר מתוך האתר TenSport.org.il
3. מאמר מהאתר NrgLife.co.il

פירות משמינים פחות ופירות משמינים יותר

את בטח כבר ניחשת שעליך לאכול פירות עם מדד גליקמי כמה שיותר נמוך. עדיף עם מדד פחות מ- 35 אך כאלה יש מעט מאוד! רוב הפירות בהגדרה מכילים הרבה סוכר. מי שעשה את הדיאטה של דר' סימאונס כבר יודעת שהרופא הקפדן בחר 4 פירות בלבד שהם גורמים להפרשה הקטנה ביותר האינסולין ולכן לא מפריעים לשריפת שומנים. הנה הם: תפוח לא מתוק מדי, תות שדה, אשכולית צהובה ותפוז. וגם אלה, כמובן, מותרים בכמויות מעטות ליום בלבד.

המלצה כללית: להפחית בצריכת פירות!

הנה טבלה הממוינת לפי אינדקס גליקמי מהנמוך לגבוה. כל מה שירוק הכי פחות מסוכן (אינדקס פחות מ 40), כל מה שצהוב – עדיף להיזהר (40-60) וכל מה שמעל – עדיך להימנע לגמרי.

מזון אינדקס גליקמי גודל מנה (גרם) פחמימות למנה עומס גליקמי למנה
דובדבנים 22 120 12 3
שזיף 24 120 14 3
אפרסק 28 120 13 4
תפוח עץ 28 120 13 4
תפוז 31 120 11 3
אגס 33 120 13 4
מנגו 41 120 20 8
אגס, משומר 44 120 11 5
בננה 46 120 25 12
משמש 46 120 9 5
ענבים ירוקים 46 120 180 8
קיווי 47 120 12 5
קונפיטורה, תפוזים 48 30 20 9
ריבת תות שדה 51 30 20 10
קוקטייל פירות,  משומר 55 120 16 9
ריבת משמש, דלת סוכר 55 30 13 7
פפאיה 56 120 8 5
צימוקי סולטנה 56 60 45 25
אפרסק, משומר 58 120 15 9
אוכמניות 59 57 29 17
ענבים, שחורים 59 120 18 11
דבלי תאנים 61 60 26 16
משמש, משומר 64 120 19 12
צימוקים ירוקים 64 60 44 28
אננס 66 120 10 6
אבטיח 72 120 6 4
צימוקים שחורים 72 30 21 15
ליצ'י, משומר בסירופ, מסונן 79 120 20 16
תמרים, יבשים 103 60 40 42
תמרים, לחים 103 60 40 42

דיאטת דר' סימאונס – התפריט הגאוני

הדיאטה של דר' סימאונס פותחה על ידי רופא אנדוקרינולוג שהבין היטב במערכת חילוף החומרים של הגוף במיוחד בהקשר להשמנה והפתרון שלה. יחד עם פעולת HCG, שהיא שחרור שומנים לשריפה בתור מזון, התפריט כולו בנוי על שני עקרונות קריטיים להצלחה: להבטיח שכל אבות ומרכיבי המזון שהגוף צריך נוכחים כדי שהוא לא ייכנס למגננה ומניעת עליית רמת האינסולין בדם שתמנע אכילת השומן שהשתחרר כעת בזכות פעולת HCG.

מכאן קצב ירידה במשקל מהיר במיוחד ללא הרגשות של חולשה וללא תופעות לוואי של דיאטות דלות קלוריות רגילות שלא לוקחות את החילוף החומרים שלך בחשבון באופן מדעי ובדוק.

בברכה רבה, בריאות ויופי,
ענת שטרן, יועצת ותומכת
דיאטת דר' סימאונס המקורית
072-2411509
Facebook.com/DietatSimeons


האם גם את רוצה לדעת:

איך תוך 40 יום במהירות ויעילות
להוריד עד 15 ק"ג של שומן מיותר בלבד
ולדעת לשמור על המשקל לכל החיים?


פורסם בקטגוריה Uncategorized, גוף בריא, דיאטת סימונס תפריט, חומר בעל פעולת HCG, כתבות מעניינות ברשת. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.