איבחון רמת ההשמנה עם BMI

שלום לך!

הרבה נשים שואלות את עצמן "האם יש לי בעיית ההשמנה? או שאני רק קצת מעבר למשקל התקין עבורי?". מצד הגורמים הרשמיים, כגון קופת חולים כללית, אחד הכלים להחליט אם אדם הינו בעל נטיה להשמנה או שכבר יש לו רמה לא בריאה של השמנה, הוא BMI – הקיצור שאומר "Body Mass Index" או במילים הפשוטות – מצביע של מאסת הגוף. להלן, חלק מהמאמר מהאתר של כללית שמספר על חישוב BMI והמסקנות שאפשר להסיק מהמספר שתקבלי:

מקור התמונה: http://www.medicalnewstoday.com/info/obesity/what-is-bmi.php

איך מאבחנים (את ההשמנה)?

הדרך המומלצת והפשוטה ביותר היא חישוב ה־BMI (ראשי תיבות של Body Mass Index). כדי לחשב את ה־BMI אין צורך לפנות לרופא, אלא ניתן לעשות את החישוב לבד בבית וכך להעריך אם משקל הגוף תקין או לא תקין. חישוב ה־BMI נעשה על פי הנוסחה הבאה:

משקל (בק"ג)
——————- = BMI
גובה2 (במטרים)

• BMI קטן מ־18.5 מוגדר תת־משקל. המצב הזה יכול לנבוע מעוני (רעב) אך גם ממחלות רבות, כמו אנורקסיה – ולכן מחייב פנייה לרופא.

• BMI בין 18.5 ל־24.9 מוגדר משקל תקין.

BMI בין 25.0 ל־29.9 מוגדר עודף משקל (Overweight). כבר בטווח הזה קיים סיכון לבריאות, אך הוא אינו רב.

• BMI בין 30.0 ל־39.9 מוגדר השמנה (Obesity). בטווח הזה הסיכון לבריאות הוא משמעותי.

• BMI מ־40.0 ומעלה מוגדר השמנה קיצונית (Morbid Obesity). בטווח הזה הסיכון לבריאות הוא רב.

יש לשים לב שלאנשים שריריים מאוד יש BMI גבוה בגלל מסת השריר הניכרת. אין הדבר אומר שהם סובלים מהשמנה.

יש גם לשים לב לכך שהיחס בין שיעור השומן לבין ה־BMI שונה בקבוצות אוכלוסייה שונות. למשל, לאתיופים יש בממוצע BMI שהוא נמוך בממוצע ב־4.6kg/mבהשוואה לאנשים מהגזע הלבן. מהסיבה הזאת רצוי לקבוע לאוכלוסיות שונות מדדי BMI שונים.


 

לכן, אם ה-BMI שלך יותר גבוה מ 25 – עליך להתחיל לטפל בכך על ידי חיפוש של דרכים להוריד במשקל. אבל!!!

זה מה שאומר דר' סימאונס בעבודתו המקורית שאותה אפשר לקרוא באתר שלי,
"Pounds and Inches: A New Approach to Obesity":

As a basis for our discussion we postulate that obesity in all its many forms is due to an abnormal functioning of some part of the body and that every ounce of abnormally accumulated fat is always the result of the same disorder of certain regulatory mechanisms. Persons suffering from this particular disorder will get fat regardless of whether they eat excessively, normally or less than normal. A person who is free of the disorder will never get fat, even if he frequently overeats

ובעברית, בקיצור, הטענה שלו היא שכל צורה של הזמנה, בסיסה – הפרעה במנגנון וויסות חילוף החומרים בגוף ושכל גרם של שומן עודף שמצטבר בגוף נובע מאותה ההפרעה.

דר' סימאונס מצא שמנגון המווסת את חילוף החומרים הוא זה שגורם לגוף לצבור שומן מיותר. לכן, אם את צוברת שומן, עליך לטפל לכיוון של איזון המנגנון המווסת הזה! זאת הטענה והתאוריה הבסיסית שעליה בנוי תהליך ההרזיה של דר' סימאונס – וזה תמיד נותן תוצאות! התהליך מביא לשיפור מנגנוני הוויסות של חילוף החומרים, האחראים על ייצור, אחסון ושחרור שומן. וכאשר עוברים את התהליך, השומן המיותר נמס ומערכות הגוף משתפרות.

אני מזמינה אותך לעבור את התהליך, לשפר את חילוף החומרים שלך, להיפטר משומן מסוכן בגוף, להפוך ליפה ובריאה וכן ללמוד לשמור על המצב התקין בעזרת הכלים שאני מקנה כחלק מערכת ההרזיה שלי!

לקבלת תשובות נוספות והזמנת הערכה שלך,
תתקשרי לטלפון: 072-2411509
או תמלאי את הטופס באתר.

בברכת בריאות ויופי,
ענת שטרן, יועצת בכירה
דיאטת דר' סימאונס המקורית
facebook.com/dietatsimeons

פורסם בקטגוריה גוף בריא, דיאטת דר' סימאונס. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.